Woda bez tajemnic w świecie kobiety

Picie wody stanowi fundament zdrowego stylu życia. Jednak wiele kobiet sobie tego nie uzmysławia. Nie wiemy, ile wody dziennie powinnyśmy spożywać, zapominamy o jej regularnym piciu, a w efekcie zmagamy się z konsekwencjami odwodnienia organizmu takimi jak przybywanie na wadze, zmęczenie czy kłopoty z trawieniem. Nasze ciało niekiedy nie daje żadnych sygnałów i nie upomina się o właściwe nawodnienie. Wtedy popełniamy błąd, sądząc, że jeżeli nie odczuwamy pragnienia, to nie musimy sięgać po butelkę wody. Aktywne kobiety, zwłaszcza te żyjące zdrowo i uprawiające sport, nie powinny się z nią rozstawać w ciągu całego dnia.

Poczta 

Woda to jedno z podstawowych źródeł energii. Odpowiada za większość procesów w naszym organizmie. Kiedy jesteśmy odwodnione, czujemy się rozdrażnione, zmęczone i tracimy ochotę do działania. W odwodnionym ciele wzrasta ciśnienie (krew staje się bardziej gęsta) oraz poziom cholesterolu (wzmaga się jego produkcja zapobiegająca utracie wody w komórkach). Wzrost tych dwóch parametrów jest objawem większości chorób cywilizacyjnych w dzisiejszym świecie. Zamiast rozważać zakup kolejnego drogiego kremu, sięgaj częściej po butelkę wody. Pierwsze oznaki starzenia lub kłopoty skórne mogą być rezultatem niedostatecznego poziomu wody w organizmie. Odwodniona skóra szybko staje się przesuszona, pomarszczona i pergaminowa w dotyku, a tym samym jest bardziej podatna na schorzenia, zmarszczki, cellulit i rozstępy.

Woda pełni ważną funkcję w procesie przemiany materii. Często odbieramy pragnienie jako głód i jemy więcej niż powinnyśmy, w efekcie czego tyjemy. Co więcej, niedobór wody prowadzi do problemów trawiennych i zaparć. Utrzymanie szczupłej sylwetki to w dużej mierze kwestia dobrego metabolizmu. Gdy ten proces ulega spowolnieniu, nadwyżki energetyczne są odkładane w postaci tkanki tłuszczowej. Kiedy jesteśmy odpowiednio nawodnione, funkcjonujemy lepiej. Nasze ciało składa się w 70% z wody i już jej niewielki ubytek może powodować spowolnienie wszystkich funkcji życiowych, w tym właśnie metabolizmu. Picie zimnej wody (tj. wody w temperaturze pokojowej lub o kilka stopni niższej) może przyspieszyć nasz metabolizm i pomóc szybciej spalić kalorie. Obserwujemy taki efekt po ok. 40 - 50 minutach od spożycia. Dobrym nawykiem jest wypijanie małymi łykami szklanki wody przed posiłkiem, szybciej stajemy się wtedy najedzone i w konsekwencji zjadamy mniej. Pamiętajmy, że picie wody to nie to samo, co spożywanie napojów, które często mają w swoim składzie cukier i sztuczne dodatki, a tym samym są wysoko kaloryczne i niezdrowe.

Dziennie zaleca się spożywanie ok. 1,5 - 2 litrów wody. Kiedy chce nam się pić, oznacza to, że już jesteśmy odwodnione! Jeżeli w danej chwili nie odczuwamy pragnienia, nie jest to wcale równoznaczne z tym, że nasze ciało nie potrzebuje wody. Ten mit należy obalić raz na zawsze! Statystycznie, w wyniku oddychania, pocenia się, wydalania moczu oraz innych procesów zachodzących w naszym ciele, tracimy w ciągu dnia ok. 8 - 10 szklanek wody, czyli ok. 2 butelek 1-litrowych wody niegazowanej. Ilość ta wzrasta kiedy uprawiamy sport, karmimy piersią, podczas upałów lub kiedy chorujemy.

Co jednak zrobić kiedy nie odczuwamy pragnienia? Jak spożywać więcej wody, jednocześnie nie zmuszając się do tego?

Tam, gdzie spędzamy najwięcej czasu, zarówno w pracy, jak i w domu, postawmy w widocznym miejscu dużą butelkę wody źródlanej. Badania pokazują, że ten sposób pomaga w wywołaniu automatycznego nawyku sięgania po butelkę i picia zdrowymi łykami. Woda źródlana świetnie zaspokaja pragnienie, zawiera małe ilości składników mineralnych (poniżej 500 mg/l) i poleca się ją do codziennego spożywania, w tym dla dzieci i osób starszych. Ja wybieram najchętniej wodę źródlaną Primavera, bo dodatkowo jest wodą o niskiej zawartości sodu, przez co również obniża ciśnienie krwi oraz przeciwdziała obrzękom.

Uwolnijmy swoją kreatywność, jeżeli nie lubimy smaku samej, nawet najczystszej, wody. Można z łatwością tworzyć wody owocowe, zwłaszcza w sezonie letnim, korzystając z naturalnych składników. Do wody źródlanej możemy dodać imbir, plastry cytryny, limonki, ogórka, świeżą miętę oraz kawałki zmrożonych owoców zamiast kostek lodu. Mamy wtedy najlepszą domową lemoniadę dla całej rodziny. Odzwyczajamy się tym samym od gotowych, słodzonych, kolorowych napojów.

Butelkę wody zabierajmy nie tylko na zajęcia fitness, ale niech towarzyszy nam przez cały dzień. Primavera jest osiągalna w bardzo poręcznej, specjalnie wyprofilowanej oraz najlżejszej butelce typu PET dostępnej na polskim rynku. Warto dodać, że Primavera jest czerpana z głębokości 473 m i pochodzi z jednego z najgłębszych, a przez to najlepiej izolowanych i najczystszych źródeł w całej Polsce. Mogę śmiało powiedzieć: To moja woda!

Jeżeli chcesz dowiedzieć się ile wody powinnaś wypijać w ciągu dnia, skorzystaj z Wodnego Kalkulatora dostępnego na stronie http://www.polskawoda.com.pl/kalkulator-wodny

Jeżeli chcesz zobaczyć jeden ze spotów reklamowych Primavery, możesz to zrobić tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=64NZF7H1cTk

Przejdź na początek artykułu
Więcej na temat: